Kapat från wikipedia.



Ishockey:

Man skall forska i ämnet innan man yttrar sig.


Möjligt att det kan vara fel, wikipedia är ju inte helt hundra när det gäller uppdatering! Men såg korrekt ut när jag räknade!

I REST MY CASE! Sen som svar på den dumma kommentaren du skrev, det är ingen nyhet att DIF/AIK hatar varandra. Har varit så hela tiden. Om du hade varit ens lite insatt så hade du vetat att det va samma sak förra säsongen när DIF höll på att åka ut, men då var det AIK'arna som va glada..
Hmmm!

Man ska inte yttra sig om saker man inte vet något om.
Läs på, gör om, gör rätt.


Postat av: lisett -

aa men AIK har vart med i Champions League, vilket inte Djurgården har. och nu snackar jag fotboll vet inte va de e för fusk tabell du skrivit in

2010-11-01 @ 16:36:05
Postat av: Malin -

Fusktabell?



AIK och DIF har 11 SM-guld var i Fotboll.

Kolla wikipedia, googla det!

Hockeyn leder vi ju ÖVERLÄGSET i titlar. Så i hockey är ju uppenbarligen vi bäst i detta fall.



Där kan du ju också se vilka som spelat i Champions League hur länge osv!



Du har inte brytt dig om sport förut, du kan inget om sport. Jag kan inget om fotboll och det är jag medveten om, därför jag inte yttrar mig mer än att jag hade garvat som fan om dom åkte ut. För dom har varit så usla. Hade du haft koll överhuvudtaget hade du också sett det. Men du gör ju allt för att försöka söka massa bråk med mig som inte ens bryr sig om dina åsikter.



Jag ogillar AIK, dock inte laget i sig. Utan en del av deras supportrar. Och jag har god anledning till att ogilla dom. Så yttra dig inte om saker du inte vet, jag hade velat se gnaget åka ut för att det hade varit kul efter hur kaxiga dom va förra året. Inget annat.



DU söker dag efter dag nya bråk, om och om igen. Ser du mig sitta och trakassera dig?



Nej, det är för att jag har lite respekt för folk, jag sitter inte och trakasserar folk som brukade va mina vänner, ibland växer man ifrån varandra som vi har gjort i detta fall. Du kunde inte acceptera att jag älskar Jocke och tog tillbaka honom. Han har gjort mycket skit men jag älskar honom och det är väl mitt fel om han gör bort sig igen? Det är väl jag som blir ledsen osv, du drabbas inte av det. Därför tycker jag att du gör fel, du sitter varje dag och försöker reta upp mig för att vi vuxit ifrån varandra och inte har något gemensamt längre. Jag tycker faktiskt det är tråkigt, du brukade vara en bra vän och vi hade kul när det gick. Men jag orkar inte med allt detta tjaffs du försöker skapa? Varför kan du inte bara hålla dig borta som jag bett om? Jag tror du håller med mycket väl om att vi inte vill ha med varandra att göra. Vi kommer aldrig kunna vara vänner igen och det håller båda garanterat med om. Visa lite respekt och låt mig vara som jag gör med dig. Förstör inte dom enda bra minnena vi haft med varandra bara för att få lite extra drama i din vardag. Du kanske tycker det är kul att sitta och bråka på internet, men jag gör inte det. Har du något att prata om så har du mitt nummer som du kan ringa, men sitt inte på internet och försök att skapa massa konflikter. För det kommer inte funka. Du dissade mig gång efter gång för din pojkvän, började jag bete mig såhär? Nej, folk växer upp, folk skaffar pojkvän och folk går vidare. Vissa vänner följer med och andra inte. Det är tråkigt att det blev som det blev för oss men jag vet att du klarar dig lika bra som jag gör.



Så snälla Lisse, sluta hålla på, jag tänker inte sitta och bråka dag efter dag. Om du stör dig på allt jag skriver kan du sluta läsa, men det här är MIN blogg och jag skriver vad jag tycker och känner. Det är mitt liv och mina åsikter, tråkigt om du inte kan respektera det, men det är så det är.



Tänk på saken..

2010-11-01 @ 19:04:09
Postat av: Malin -

"joo ja vet att AIK och Djurgården hatar varandra men tycker att de är patetiskt och hålla på som du gör. "



Tänk på hur du håller på mot mig.. Påminner om hur jag håller på mot AIK va? Så är det också Patetiskt? Läs min kommentar nedanför.



Läs och tänk igenom, och svara sen om du känner att det är värt det. Jag tänker inte bråka mer.

2010-11-01 @ 19:05:37
Postat av: Lisett -

hahhaha du e smyg rasse de df du säger detta. och de sant e inte insatt i sport för tycker att de e kill grej inget för mig alltså. och nu ljuger du som fan! jag har aldrig dissat någon för min pojkvän. jag är inte som DIG! så sluta ljuga för jag har aldrig tagit pojkvän före kompisar. och tro inte att jag är en sån person som enbart snackar bakom en data skärm skulle ja se dig vilket ja inte tror eftersom vi inte hänger i samma trakter så skulle ja säga exakt samma sak. och anledningen till att jag älskar att irritera dig e för att du har vart EN FALSK kompis vilket gör att jag hämnas lite på mitt sätt :) de finns mycket som ligger bakom till vf jag hatar dig så mycke och gör de ja gör.



och sen så skyll inte på att andra väljer pojkvän före kompis när det är DU som gör så. och erkänt de oxå.

2010-11-01 @ 20:08:56
Postat av: Malin -

Jag har aldrigt sagt något om det, jag valde min pojkvän framför DIG. Ingen annan av mina vänner drabbas, det är för att förklarade varför han ogillar dig, hur han känner när jag är med dig osv. Därför gjorde jag det för hans skull. Inget mer med det.



Ingen av mina andra vänner har blivit "dissade" för att jag blev tillsammans med Jocke, det va bara dig för att jocke verkligen hatar dig och för att jag kände att våran vänskap inte kunde komma längre efter hur du betett dig under en period. Ser du någon annan av mina kompisar bete sig såhär?



Näe, inse bara att jag inte ville ha dig i mitt liv, Jocke gav bara en knuff på vägen för att jag skulle inse.



Sen om att jag hatar AIK gör mig till rasist, det kan vara det DUMMASTE jag någonsin sett dig skriva/säga.



Ha ha ah aha ha aha aha ha ahaha ahhahaa!

2010-11-02 @ 09:50:04
Postat av: Malin -

Och om du anser att du någonsin stöttat mig har du så fel. Du fanns ingenstans när jag va ledsen eller behövde dig, för då va du med din kille, när jag bad sig sluta prata med jocke för jag blev ledsen, då sket du i det för du tyckte det va kul att få lite uppmärksamhet. Även fast du visste mycket väl att han visste om det och att det retade mig. Vem är det som är en falsk vän? Du sitter och predikar om att jag gjort fel, du gjorde fel när du inte fanns för mig, när du inte pratade med MIG, utan med mitt ex som för tillfället gjorde ALLT för att såra mig.



Därför sket jag i dig, för du visade redan då, vad kan det vara över 1½år sen. Att du inte värderade våran vänskap när du gjorde som du gjorde.



SÅ den enda jag varit "falsk" mot i detta fall är väl dig isf, eftersom jag inte sagt precis varför jag slutade umgås med dig. Mot mina andra vänner har det varit annorlunda, för dom har alltid funnits för MIG, alltid tagit MIN sida, lyssnat på MIN verison, och tröstat MIG. Det gjorde inte du.



Därför värderar jag dom mer, därför jag umgås med dom fortfarande.



Jag brukade se dig som en nära vän, just nu är folk jag enbart träffar på jobbet bättre vänner än vad du någonsin va. Du brydde dig om att jag skulle må dåligt, berätta saker du senare ville använda emot mig. Du va ingen riktig vän, inte ens efter allt med din pappa och du fick bo hos mig visade du dig bry dig om mig som en riktig vän ska göra.



Det är alltid två som får ett "förhållande/vänskap" att gå åt helvete. Det är jag helt med på. Men det krävs bara en för att fortsätta med massa onödigt bråk. Och det är du i denna historia.

2010-11-02 @ 09:58:07
Postat av: Jocke xD -

Vi har mer cup guld i fotboll :D

2010-11-02 @ 11:08:14
Postat av: Malin -

Vad är cup guld :/!?!!?!! Kan inget om fotboll älskling, du skulle ju lära mig!!

2010-11-02 @ 11:57:45
Postat av: Jocke -

Hi hi de är svenska cupen ;-)

2010-11-02 @ 15:17:20
Postat av: lisett -

Jocke VI? visste inte att du spelade i Djurgården

2010-11-02 @ 19:52:59
Postat av: Malin -

Man brukar säga VI när man pratar om sitt lag. Han är förövrigy AIKare, och det är en stor del av att jag skriver om dom. För att reta Jocke, min pojkvän.



Idag gick VI om er igen, baby! Upp o ner!

2010-11-02 @ 21:38:32

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
© Evelina King 2010 http://dinmammaluktarcurry.blogg.se/